Kawasaki er5 cieszy się ogromnym sentymentem u dużej liczby pasjonatów podróży jednośladem. Komfort prowadzenia oraz nisko umiejscowione siodełko sprawiają, że całkiem wygodnie się go prowadzi, nawet przy dużym wzroście motocyklisty. Drugi atut to oczywiście japońska produkcja, uchodząca za najlepszą w kontekście motocykli. Jak przedstawia się ten motor w ogólnej ocenie? Co przemawia za jego wykorzystaniem?

Kawasaki er5 – jednoślad na start

 

ER5 Kawasaki to przede wszystkim bardzo duża przyjemność jazdy, znacznie lepsza w stosunku do porównywalnych modeli z tej samej półki cenowej. Model wykazuje lepsze przyśpieszenia i wibrację silnika na wyższych prędkościach, jednocześnie maszyna uczy jak czerpać przyjemność z jazdy na niższych obrotach. To połączenie daje niepowtarzalne odczucia z jazdy i przeżycia z pokonywanej drogi. Dodatkowy atut to niskie spalanie w terenie zabudowanym i poza nim. Kawasaki er5 to znakomity wybór na początek przygody z motocyklami, na którym można wyrobić sobie prawidłowe nawyki zachowania na drodze, bez pokusy wchodzenia w nadmierną prędkość i ryzykowania zdrowiem lub życiem. Motocykl pozwala nauczyć się odpowiedniej techniki jazdy.

Er5 Kawasaki – komfort jazdy

 

Kawasaki ER5 pojawiło się pod koniec lat 90. ubiegłego wieku i od razu zawalczyło o początkujących użytkowników jednośladów. Do głównych zalet tego modelu należy zaliczyć prostotę i funkcjonalność. Designerzy z Japonii zachowali styl i podejście z tamtego okresu i bez kompleksów zdecydowali się na klasyczne rozwiązania. Co to oznacza? Przede wszystkim minimalistyczne zegary obrotów i prędkości, duża lampę główną i ograniczenie liczby owiewek do minimum, dzięki czemu prawie całe “serce” maszyny jest widoczne na wierzchu. ER5 Kawasaki nie grzeszy wymiarami poszczególnych podzespołów, ale w zamian pozwala zachować idealną pozycję podczas prowadzenia jednośladu. To sprawia, że znakomicie sprawdza się w warunkach miejskich, korkach i zatłoczonych rewirach. Model waży 190 kilogramów, ma dobrze rozplanowane przełączniki i gwarantuje komfort jazdy. Z czasem w nowych wariantach modelu zastosowano wskaźnik poziomu paliwa (co nie było oczywiste w tej klasie motocykli), wymieniono boczne panele oraz ramę. Wzrosła także pojemność zbiornika paliwa, która osiągnęła 17 litrów. Oczywiście motor sprawdzi się do niedalekich podróży pod miasto w pojedynkę lub z pasażerem.

Kawasaki er5 od technicznej strony

 

Kawasaki er5 zostało tak zaprojektowane przez producentów, by zachować jak najwyższą ekonomikę użytkowania motoru. Pozwoliła na to przede wszystkim prostota konstrukcyjna, w której zastosowano ramę ze stalowej rury, i czterosuwowy silnik o pojemności 500 cm³ z dwoma cylindrami o indywidualnej charakterystyce. Jednostka napędowa rozwija prędkość w sposób zrównoważony, bez zbędnych (sportowych) zrywów, bez względu na to na jakich obrotach i z jaką prędkością się przemieszczamy. Jest to mile widziane szczególnie podczas pokonywania miejskich szlaków i ograniczenia zużycia sprzęgła. Model posiada sześciobiegową przekładnię, która pozwala rozwinąć prędkość 100 km/h w ciągu 6 sekund, a graniczna wartość to aż 180 km/h.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *